نام کاربري : پسورد : يا عضويت | فراموشي رمز عبور
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 273
نویسنده پیام

ارسال‌ها : 1
عضویت: 13 /7 /1396
نحوه انتخاب درست لیبل و ریبون
نحوه انتخاب درست لیبل و ریبون


مطالعه فرمایید: راهنمای خرید و استفاده از انواع ریبون - لیبل یا برچسب چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

برای پیگیری هرچیز از محصولات خرده فروشی تا محصولات درمانی و حداقل تجهیزات نظامی از بارکد ها استفاده می‌شود. به دلیل تنوع محصولات، اندازه و برچسب ها، انتخاب ابزار مناسب مورد استفاده گیج کننده می باشد. در حالی که ممکن است یک لیبل کاغذ برای لیبل های استاندارد عملکرد خوبی داشته باشد ممکن است در کاربرد آن در زمانی که تلاش می کنید تا آن را بر یک وسیله ضمیمه کنید عملکرد ضعیفی داشته باشد. برای این کاربرد یک لیبل پلاستیکی سخت تر، مناسب تر می باشد. علاوه بر این گاهی اوقات لیبل ها انتخاب مناسبی نمی باشد مانند موارد که در آن بیمار با مچ بند ردیابی می شود.طیف گسترده انواع وسایل و مواد اولیه موجود تصمیم‌گیری در مورد آنچه بهترین تناسب را با نیاز شما دارد را چالش‌برانگیز کرده است. اولین مرحله در یافتن ابزار مناسب شناسایی نیازهای خاص شما می باشد:

  • شما با بارکد چه چیزی را پیگیری می‌کنید؟ محصولات، افراد یا تجهیزات؟
  • برای چه مدت از لیبل، برچسب و یا دستبند استفاده می‌شود؟
  • ابزارها در چه محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند؟
  • ابزار ها به چه سطحی ضمیمه می شوند؟







باید بدانید که استفاده‌ شما از ابزار بارکد به شما در تصمیم گیری درباره نوع ،مواد اولیه و دیگر ویژگی های مورد نیاز کمک می کنند. بخش های زیر به شما در درک فرآیند خرید ابزار و تعیین بهترین ابزار بر اساس نیازهای شما کمک می کنند.

نوع ابزار

اولین مرحله در انتخاب ابزار مناسب تعیین شکل مناسب عامل می‌باشد. از آنجایی که در اکثر موارد از لیبل چسب دار استفاده می شود، ابزار های دیگری وجود دارند که تناسب بهتری دارند.

لیبل ها

زمانی که ما به یک لیبل اشاره می‌کنیم، ما درباره ی ابزار های برچسب های استاندارد صحبت می کنیم. همه ی لیبل ها از نوعی چسب برخوردار هستند که به طور مستقیم به یک وسیله الحاق می شوند. لیبل ها به دلیل سادگی طراحی و پرینت و استفاده آسان و ضمیمه راحت آن به سایر ابزار از معروف‌ترین ابزار‌های بارکد مورد استفاده هستند. لیبل ها اندازه ها و انواع چسب های مختلف متناسب با محیط و شرایط دارد.



تگ ها

مهم ترین تفاوت میان یک تگ و یک لیبل این است که تگ فاقد چسب می باشد. تگ ها نسبت به لیبل ها ضخیم تر می باشند . یکی از مورد استفاده ترین تگ ها ،ترک های مورد استفاده تگ های مورد استفاده در لباس ها می باشند. در شرایطی که در آن سطح صاف وجود نداشته باشد ،شما می توانید از ابزار دیگر مانند ریسمان و یا گیره کاغذ برای الحاق تگ استفاده کنید.



علاوه بر این گاهی اوقات لازم است تا شما بارکد یک آیتم را بدون باقی ماندن جای چسب بر آن حذف کنید و با استفاده از تگ از این مزیت برخوردار هستید.

دستبند

دستبند گزینه بسیار تخصصی برای بارکد سازی می باشد اما بهترین تناسب را با برنامه های ردیابی افراد دارد. شما می توانید گاهی اوقات از لیبل بر روی لباس افراد استفاده کنید اما گزینه قابل اعتمادی نیست. دستبند یک ابزار قابل اطمینان با کاربرد آسان می باشد و افرادی که باید در زندگی روزانه بارکد بندی شوند شناسایی می کند .


طول عمر چاپ، روش چاپ

بسته به اینکه شما انتظار چه مدت دوامی از ابزار ای خود دارید ،می توانید دو تکنولوژی چاپ مختلف را انتخاب کنید. روش چاپ تعیین کننده دوام چاپ بر روی یک ابزار می باشد.

حرارتی مستقیم

ابزار حرارتی مستقیم ( DT ) از هیچ یک از انواع جوهر یا ریبون برای چاپ استفاده نمی‌کنند. این ابزار تحت پوشش لایه های حساس دمای وجود دارد که به محض قرار گرفتن در پرینتر دستگاه رنگ را تغییر می‌دهد. دمای چاپ بر اساس طراحی بارکد شما افزایش یا کاهش می‌یابد و سپس در ابزار منقوش می شود. به دلیل تکنولوژی پرینت بدون ریبون، ابزار های حرارتی مستقیم برای استفاده آسان و هزینه ی کم خود مورد توجه قرار دارند. ابزار حرارتی مستقیم عمر مفید بسیار کوتاهی دارند ( کمتر از یکسال ) اما مناسب محیط های بسیار گرم که برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارند نمی‌باشد. پرینت با استفاده از ابزار های حرارتی مستقیم هنوز تصاویر برجسته با قابلیت های اسکن مناسب ایجاد می‌کنند. برای کاربردهای کوتاه‌مدت مانند لیبل های حمل و نقل، بهترین گزینه ابزار های حرارتی مستقیم هستند.



انتقال حرارت

ابزار انتقال حرارت پوشش دمایی ندارد و باید از ریبون‌های استفاده کنند که مطابق با نوع مواد خاص می باشند. در این موارد ریبون در الگوی طراحی بارکد ذوب می شود. ابزار انتقال حرارت از دو مواد مصرفی استفاده می‌کنند و هزینه بالایی دارد و منافع بلند مدت آن منجر به پس انداز هزینه نسبت به ابزار حرارتی مستقیم می‌شود. ابزار انتقال گرما برای گرما و رطوبت غیر قابل نفوذ است رنگ تصاویری ایجاد می‌کنند قابل پاک شدن نیست و در نتیجه چاپ عمر طولانی پیدا می کنند و گزینه ای برای انتخاب های طولانی مدت می باشد. از آنجایی که رنگ و تراکم به وسیله ی ریبون و وضوح چاپگر تعیین می‌شوند، این روش برای هر لیبلی قابل اطمینان می باشد. برای کاربردهایی که به دوام طولانی مدت ( بیشتر از یکسال ) و یا لیبل ،تگ و یا دستبند طولانی مدت نیاز دارند ،انتقال گرمایی مناسب تر خواهد بود.



نوع مواد

پس از این که شما انواع مواد و روش چاپ مورد استفاده را تعیین کردید ،مرحله ی بعد تصمیم گیری در مورد مواد مورد استفاده می‌باشد. سه نوع اصلی از موادی وجود دارد که لیبل ،تگ یا دستبند از آن ساخته می‌شوند و هر یک برای محیط های مختلف مناسب می‌باشند . هر یک از این موارد از روی آنها ( جوهر ) مختلفی در زمان استفاده از چاپ انتقال دمایی، استفاده می‌کنند. اطمینان پیدا کنید که برای انواع مواد از مناسب‌ترین ریبون استفاده می کنید و در نتیجه این موضوع موجب افزایش طول عمر چاپ می‌شود.کاغذ: وکس ریبونکاغذ به دلیل هزینه ی کم و سهولت استفاده یکی از رایج ترین مواد اولیه می‌باشد. اغلب کاربرد ها مناسب ابزار های مبتنی بر کاغذ هستند مگر اینکه شما در یک محیط با رطوبت بالا باشید. ممکن است لیبل های کاغذی پاره شود یا آسیب ببیند اما همچنان یک گزینه کارآمد برای محصولات، حمل و نقل یا هرگونه کاربر در محیط های بیرونی می‌باشند. در زمان استفاده از انتقال حرارتی ابزار های کاغذی شما باید از ریبون وکس استفاده کنید.

پلی پروپیلن: ریبون رزین/ وکس

پلی پروپیلن طی یک ماده پلاستیکی است که یک راه حل مناسب برای کاربردهای است که به مواد سخت‌تر نیاز دارد و در معرض محیط خارجی تماس با مواد شیمیایی مضر قرار ندارد. پلی پروپیلن به آب مقاوم است و آسیب نمی‌بیند. پلی پروپیلن تناسب خوبی با لیبل دارد و از این رو یک آیتم ماندگار می باشد و نسبت به کاغذ ارزانتر است. در زمان استفاده از انتقال دمای ابزار ی پلی پروپیلن شما باید از ریبون رزین/وکس استفاده کنید.

پلی استر: ریبون رزین

پلی استر قوی ترین ماده ای است که شما می توانید استفاده کنید و از این راه هزینه آن بسیار بالا می باشد و مناسب محیط های بسیار شدید است. کاربردهای آن شامل کاربرد های خارجی ،فضای باز شرایط سخت و یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی میباشد. پلی استر ۵ یا ۶ برابر از کاغذ گران تر است و از این رو تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پلی پروپیلن و یا کاغذ مناسبت کاربرد نباشند. تگ خودرو و لیبل زدن بشکه های مواد شیمیایی نمونه هایی از مثال هایی هستند که شما از پلی استر استفاده می‌کنید. پلی استر به ندرت با گزینه های حرارتی مستقیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان استفاده از انتقال گرمای ابزار پلی استر شما باید از ریبون رزین استفاده کنید.

نوع چسب

چسب یکی از مهمترین نگرانی ها برای لیبل ها می باشد زیرا ابزار‌های دیگر از ویژگی های چسبنده برخوردار نیستند. از آنجایی که اکثریت قریب به اتفاق آنها از چسب های دائمی استاندارد استفاده می‌کنند، گزینه‌های متعددی برای موارد خاص وجود دارد.

دائمی

بیشتر لیبل ها از چسب های دائمی اکریلیک استفاده می کنند که مناسب سطوح صاف و تمیز می‌باشد. از آنجایی که این چسب‌ها به طور کامل به سطح متصل می شوند ،حذف آنها دشوار خواهد بود و شما مجبور می‌شوید برای از بین بردن آن لیبل را حذف کنید. چسب های دائمی مناسب کاغذ، چوب به، شیشه، پلاستیک و برخی از فلزات هستند.

چسب‌های پاک شدنی

چسب‌های پاک شدنی قابلیت چسبندگی چسب های دائمی را ندارند در نتیجه میتوان بدون آسیب به لیبل یا آیتم ها آن را پاک کردم. در اغلب موارد چسب پاک شدنی زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که یک لیبل در طول یک فرآیند در کاغذ کاری مورد استفاده قرار گرفته باشد و پس از آن جعبه محصول ساخته شده باشد. بعضی از خرده فروشان خواهان استفاده از این نوع چسب ها هستند و از این رو آنها می‌توانند به آسانی لیبل های قیمت گذاری را حذف کند.

های تک

چسب های تک نوعی از چسب دائمی می باشد که چسبندگی اولیه زیادی دارد. این نوع از چسب معمولا برای شرایطی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن شما سطح مناسبی در دمای اتاق برای استفاده از لیبل ندارید. اگر شما از لیبل ها در محیط های کثیف مانند کارگاه های ساختمانی استفاده کنید، یک چسب های تک اطمینان می دهد که سطوح به سرعت به یکدیگر می چسبند.

ویژگی های ابزار دیگر

اگر چه ما همه ویژگی های اولیه که تعیین کننده ابزار مناسب می باشد را پوشش دادیم، گزینه هایی وجود دارد که بهتر است مورد بررسی قرار گیرند. این گزینه ها انتخاب ابزار را در حوزه سفارشی سازی و گزینه های خارج از قفسه قرار می دهد. ابزار سفارشی به زمان سربار اضافی نیاز دارند و هزینه کل شما را افزایش می دهند.

رنگ

اکثر قریب به اتفاق ابزار سفارشی هستند، اما رنگ های متنوعی در دسترس می باشند. زمانی که یک لیبل یا تگ رنگی می باشد از آن با عنوان پوشش سیل نام برده می شود. این بدان معنا است که کل سطح بدون هیچ لبه ای یا حاشیه رنگی می شود. معمولاً تعداد کمی از لیبل های رنگی به صورت آماده مصرف وجود دارند اما اگر اندازه دلخواه شما وجود ندارد می توانید آن را سفارش دهید.

اشکال خاص

همه لیبل ها، تگ ها و مچ بندها به شکل مربع یا مستطیل هستند. اما نمی توان گفت که دیگر اشکال آن وجود ندارند. ممکن است لیبل دایره ای در برخی از موارد کاربرد بیشتری داشته باشد. لیبل هایی با شکل پروانه برای لیبل گذاری جواهرات وجود دارد اما معمولاً هرچیزی به جز لیبل های مستطیلی سفارشی هستند.

یافتن لیبل بارکد و ریبون مناسب

با همه گزینه های موجود برای ابزار بارکد، پیدا کردن ابزار مناسب همچنان چالش برانگیز است. تعیین نوع، طول عمر مورد نیاز و استفاده از محیط تصمیم گیری در مورد ابزار را ساده تر می سازد. یکی از چیزهایی که باید به خاطر داشت این است که هر پرینتر اندازه غلتک های متفاوتی دارد که می تواند با نیازهای شما مطابقت داشته باشد. در صورت نیاز با متخصصان ابزار ما تماس بگیرید، خوشحال می شویم تا به شما در یافتن ابزار مناسب برای پرینتر و نیازهای شما کمک کنیم.
امضای avandprinter قیمت لیبل پرینتر
پنجشنبه 13 مهر 1396 - 14:44
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



پرش به انجمن :



تماس با ما | نحوه انتخاب درست لیبل و ریبون | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | پیوند سایتی RSS | مترجم قالب